Woedend en dolgelukkig. - Reisverslag uit Hohoe, Ghana van Marleen klein Obbink - WaarBenJij.nu Woedend en dolgelukkig. - Reisverslag uit Hohoe, Ghana van Marleen klein Obbink - WaarBenJij.nu

Woedend en dolgelukkig.

Blijf op de hoogte en volg Marleen

16 November 2013 | Ghana, Hohoe

Pfff.. Wat er allemaal wel niet kan gebeuren in zo'n korte tijd zeg.. Sinds gisteren is er (voor mij) een nieuw meisje in mijn gastgezin erbij gekomen (Josefine??) uit Denemarken. Ze heeft hiervoor al acht weken in dit gastgezin gezeten en wil haar laatste week weer hier verblijven. Ze is super aardig, dus dat is helemaal leuk.
Afgelopen donderdag zijn Sibel en ik begonnen met onze sport en spelactiviteiten op de basisschool. Wat een drama zeg... Opzich gaat het wel goed, we kunnen de kinderen aan het werk zetten en ze vinden het helemaal geweldig, maar we krijgen echt nul hulp van de docenten. Zij kijken vanaf een afstandje in de schaduw naar wat we aan het doen zijn. Toen we donderdag na afloop bij hen gingen zitten, hebben ze de rest van de dag (heel de middag) geen les meer gegeven. Ik had gevraagd waarom niet, waarbij ik als antwoord kreeg: Ja, we zijn moe.. Gisteren was er eerst maar één docent aanwezig, later kwamen er meer, die uiteraard zelf geen les hebben gegeven. De kinderen geven zelf les aan elkaar en Sibel en ik hebben ze maar geholpen. Elke keer als ik één van de docenten zie, beginnen m'n handen echt te kriebelen. Die slashes die ze aan de kinderen geven, wil ik echt ZO graag aan hen geven. Ze vinden zichzelf helemaal geweldig, maar ongelooflijk... Ik ben er echt zo woedend om, nog nooit eerder zo boos geweest.. Sibel kan het ook niet meer hebben, verschikkelijk... Ohja en de dronken docent stalkt ons, hij is helemaal erg.. Pfff, dit moest ik ff kwijt hoor.
Gelukkig gebeuren er verder nog heel veel leuke dingen. Zo heb ik gister voor het eerst mijn was met de hand leren wassen, haha. Waarbij ik vervolgens wel een vest ben kwijt geraakt (ik zie wel wie hem van de week aan heeft, haha). En ging mijn moeder en broertjes mij leren dansen.
Vandaag zijn we naar de Monkey Sanctuary geweest. Dit was echt super tof!! In de bossen leven daar apen en als je hen bananen gaat voeren, komen ze op je armen en schouders zitten. Echt helemaal geweldig! Daarna zijn we nog naar het stadje: Kente geweest, wat één van de bekendste stadjes in Ghana is waar ze doeken maken. Ook leuk om een keer gezien te hebben :)
Op dit moment genieten Sibel en ik van onze Redbull, fruit en koekjes. Dus we zijn echt onwijs gelukkig, haha.

Liefs Marleen

  • 17 November 2013 - 10:34

    Pap, Mam En Janneke:

    Hoi lieverd,

    Je bent er pas anderhalf week en je hebt al zo veel ervaringen (mooie, indrukwekkende, spannende, vervelende en leuke) opgedaan. Ik vind het leuk op je blog te lezen en de foto's te bekijken.
    Ik ben blij dat we dagelijks contact via whatsapp hebben.

    Liefs, pap, mam en janneke

  • 17 November 2013 - 12:31

    Heleen Klein Obbink:

    Hoi lief nichtje!

    Tsjonge wat een belevenissen en wat een verschil met hier. Wij maken ons op voor sinterklaas en bergen cadeau's en wat ligt dat ver af van wat jij daar allemaal meemaakt. Ik heb de afgelopen week veel aan je gedacht en meermaals gezegd dat ik zo blij ben dat je uiteindelijk niet voor de Filipijnen hebt gekozen. Hopen dat je kans ziet je blog regelmatig bij te werken want ik vind het ontzettend leuk te zien en te lezen hoe het je vergaat.
    Dikke knuffel !
    Jan, Heleen en René

  • 18 November 2013 - 21:12

    Rik En Ellen:

    Hoi Marleen

    Leuk om je ervaringen te lezen. We leven helemaal mee in je verhalen
    Zo op de foto's te zien zijn de kinderen erg blij met jullie. Ze zien er zo gelukkig uit.
    Geniet maar van je tijd daar en trek je niet te veel aan van de negatieve dingen. Uiteindelijk blijven de leuke ervaringen hangen en kijk je er achteraf positief op terug.
    Hier heb je toch alleen maar regen en kou en daar schijnt vast het zonnetje.
    Heb je trouwens al een leeg cola blikje of tennisballetje gevonden?
    We hopen snel weer wat van je te lezen. Je schrijft erg leuk.

    Rik en Ellen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Student Pedagogiek, Hogeschool Rotterdam Minor International Aid & Development

Actief sinds 05 Nov. 2013
Verslag gelezen: 761
Totaal aantal bezoekers 9769

Voorgaande reizen:

06 November 2013 - 23 December 2013

Vrijwilligerswerk Ghana

Landen bezocht: