De laatste voorbereidingen - Reisverslag uit Zuidland, Nederland van Marleen klein Obbink - WaarBenJij.nu De laatste voorbereidingen - Reisverslag uit Zuidland, Nederland van Marleen klein Obbink - WaarBenJij.nu

De laatste voorbereidingen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

05 November 2013 | Nederland, Zuidland

Morgen vertrek ik alweer naar Ghana toe, wat is de tijd toch snel gegaan. Van ineens de keuze maken om deze minor te doen, op de wachtlijst te komen staan, dit land en deze opdracht te kiezen, vliegticket te boeken, vaccinaties te halen, enorm veel spullen kopen, naar uiteindelijk morgen alweer te vertrekken.

M'n bed ligt op dit moment nog helemaal vol met dingen die in mijn backpack gepropt moeten worden.. Ja, je leest het goed: gepropt worden. Gezien de hoeveelheid spullen die ik mee wil nemen en de grootte van mijn backpack, wordt dit nog een spannende opgave. Gelukkig is mijn zusje zo lief dat ze wil helpen, aangezien zij daar ervaren in is.

Afgelopen maandag zijn er al een aantal mensen van de minor vertrokken naar Ghana. Van hen heb ik net te horen gekregen hoe het daar is: warm of eigenlijk zeeer heet en bizar chaotisch/druk. Er staat me nog iets te wachten dus.
Ik kan me er zelf nog niet goed een voorstelling van maken. Wat zal me daar te wachten staan? Hoe zijn de mensen? Hoe is het klimaat? Wat kan ik daar wel/niet doen? Hoe zullen mensen op onze komst reageren? Maar voornamelijk ben ik enorm benieuwd naar het gastgezin waar ik in terecht kom, naar het dorpje waar ik heen ga en hoe de basisschool is waar ik op zal gaan werken. Zou er daar elektriciteit zijn? Zouden we een douche (uiteraard koud) hebben? Hebben we internet? Hoe zal de school eruit zien? Wat voor materialen hebben ze daar? Dit zijn allemaal dingen die nog erg onduidelijk zijn, wat het wel spannend maakt.

Gelukkig gaat mijn Ghana buddy Sibel met me mee op reis. Samen met haar ga ik er een mooie tijd van maken! Walkytalky'en in onze hutjes, weekendjes weg gaan, sporten en spelen met de kinderen van de basisschool en nog veel meer leuke dingen.

Ondanks alle spanningen, kijk ik wel enorm uit naar deze ervaring. Ik kan niet wachten om morgen te vertrekken!

Liefs Marleen x

  • 05 November 2013 - 15:35

    Sandra Knoester:

    Hee Marleen! Heel veel plezier in Ghana! Ben erg benieuwd naar je reisverlagen. Groetjes, Sandra

  • 05 November 2013 - 18:29

    Wim Wesselink:

    Hallo Marleen,

    Ik hoop dat je daar internet hebt. Ik ben ontzettend nieuwsgierig naar je ervaringen in Ghana en wilmzoveel mogelijk foto's zien Het lijkt mij geweldig om tijdelijk te leven in een totaal andere cultuur dan de Nederlandse. Ook daar zal men vooroordelen hebben over onze cultuur. Geniet van die andere cultuur en probeer vooral de positieve punten te zien. Dat zal je leven definitief veranderen. Hoe? Dat heb jezelf in de hand door je zoveel mogelijk open te stellen voor de ander. Ik denk dat jij daar geen moeite mee zult hebben. Veel plezier.
    Wim.

  • 06 November 2013 - 00:12

    Heleen Klein Obbink:

    Hoi lief nichtje
    Ook van ons nogmaals heel plezier en succes gewenst. En uiteraard zijn wij zeer benieuwd naar al je ervaringen. Dikke knuffel
    De Hoogeveners.

  • 06 November 2013 - 15:45

    Eva:

    Leeuk!! Geniet ervan!! Groetjes aan Sibel! xx

  • 08 November 2013 - 22:24

    Marlies:

    dag Marleen, ja....het kan gek lopen, van wachtlijst voor minor stap je zo in het Ghanese leven. Ik ben heel benieuwd hoe je het West-Afrikaanse leven gaat ervaren. Geniet, laat je verassen & verbazen en natuurlijk veel succes met de opdracht. Ik houd je blog in de gaten!
    groet, Marlies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Student Pedagogiek, Hogeschool Rotterdam Minor International Aid & Development

Actief sinds 05 Nov. 2013
Verslag gelezen: 568
Totaal aantal bezoekers 9771

Voorgaande reizen:

06 November 2013 - 23 December 2013

Vrijwilligerswerk Ghana

Landen bezocht: