Home sweet home - Reisverslag uit Zuidland, Nederland van Marleen klein Obbink - WaarBenJij.nu Home sweet home - Reisverslag uit Zuidland, Nederland van Marleen klein Obbink - WaarBenJij.nu

Home sweet home

Blijf op de hoogte en volg Marleen

24 December 2013 | Nederland, Zuidland

Wat is het toch weer fijn om weer thuis te zijn.. Vanacht weer voor het eerst in m'n eigen bed geslapen, wat was dat toch genieten! Ik heb volgensmij nog nooit zo lekker gelegen en zo lekker geslapen.

Afgelopen week heb ik samen met Sibel, Rebecca, Fleur, Dyllan, Anne, Michael en Meagen nog heerlijk genoten van het strand, het lekkere eten en drinken en vooral van de gezelligheid. We zijn nog naar Cape Coast en El Mina geweest (twee slavenforten). Dit was heel bijzonder en indrukwekkend om te zien. De slaven hadden het daar echt slecht, zo erg had ik het niet verwacht. We hebben ook echt in de ruimtes gestaan waar ze "leefden" en we zijn door: "The door of no return" gelopen. Zo goed als alle slaven die door deze deur naar de boten gingen, kwamen nooit meer terug naar Afrika. Ook hebben we in een ruimte gestaan waar mensen die zich niet in gedroegen of wilden vluchten, in gestopt werden. Deze mensen kregen geen eten, drinken en er was geen licht en weinig/geen frisse lucht. Iedereen die in deze kamer gezet werd, kwam hier nooit meer levend uit. Het was heel naar om daar te staan..

Gelukkig hebben we verder ook nog leuke dingen gedaan, zoals een kampvuur gemaakt, in het donker zwemmen met Rebecca, etc. Het was echt een heerlijke week!

De vlucht is ook heel goed gegaan. Ik ben al in slaap gevallen voordat we op gingen stijgen, tussendoor half in m'n slaap wat gegeten en vlak voordat we gingen landen werd ik weer wakker. Prima vlucht dus!

Op het vliegveld heb ik m'n ouders en zusje weer gezien, wat was dat toch fijn! En thuis zat Poekie op me te wachten en heel veel lekker eten en drinken. Ik heb ook nog even met mijn gastouders gebeld, om te laten weten dat ik veilig ben aangekomen. In de avond zijn Ramona en Selene nog even langs gekomen en hebben we lekker bijgekletst. Al met al was het dus een super leuke dag!

Ik moet wel toegeven dat ik nog niet echt kan wennen aan het weer, wat is het koud! Ik heb al met mijn winterdekbed en pittenzakken geslapen. Voor de zekerheid blijf ik m'n vitaminenpillen maar nemen, haha.
Nu snel nog maar even kerstcadeautjes kopen voor m'n ouders en zusje.

Bedankt Ghana voor deze mooie, geweldige, indrukwekkende en leuke ervaring. Dit zal ik voor altijd met me meenemen! <3

Liefs Marleen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Student Pedagogiek, Hogeschool Rotterdam Minor International Aid & Development

Actief sinds 05 Nov. 2013
Verslag gelezen: 3258
Totaal aantal bezoekers 9740

Voorgaande reizen:

06 November 2013 - 23 December 2013

Vrijwilligerswerk Ghana

Landen bezocht: